środa, 13 marca 2013

Rozmowy o Familo

Komentarz do ostatniego posta zainspirował mnie do napisania kilku rad, które według mnie mogą wspomóc lub ulepszyć nasze rozmowy o Familo ze znajomymi. Mam zamiar napisać kilka postów na ten temat, gdyż jest tu o czym mówić. Dzisiaj skupię się na samym wstępie do rozmowy i zaproszeniu na spotkanie.


Na początek musimy sobie uświadomić pewną rzecz. Za każdym razem kiedy zaczynamy z kimś rozmawiać o Familo, postawmy się w jego sytuacji i zobaczmy jak on odebrałby nasze intencje. Czy nie naskakujemy na niego za mocno, lub czy za bardzo nie naciskamy. Pamiętajmy, że kolejni klienci mają dobrowolnie i z własnej chęci zapisać się do Familo. W innym wypadku z takimi ludźmi nie będzie współpracy, a ich rejestracja będzie spowodowana tylko tym, żebyśmy dali im spokój. 


Jak się zachować w sytuacji, kiedy mamy mało czasu a chcemy szybko powiedzieć o Familo?
To w bardzo dużej mierze zależy od dwóch czynników:
1. Czy ta osoba szubka jakieś sposobu na dodatkowy dochód.
2. Czy ta osoba słyszała kiedykolwiek już o MLM, wie na czym to polega i podoba jej się ten system.

Przypadek nr: 1.
Jeżeli mamy do czynienia z osoba, która podchodzi pod oba punkty, wtedy nie ma problemu. Mówimy do niej wprost jaką mamy dla niej propozycje i umawiamy się na spotkanie aby obgadać szczegóły. Może to wyglądać np. tak :

"Słuchaj, mam dla Ciebie bardzo ciekawą propozycje. Chciałbym Ci przedstawić ofertę pewnej firmy MLM, która niedawno weszła na rynek i ma interesujący plan marketingowy. Produkty, które sprzedaje ta firma spodobają się każdemu. Niestety nie mam teraz czasu aby wszystko Ci opowiedzieć, ale umówmy się na spotkanie, na którym przedstawię Ci dokładne  szczegóły o tej firmie".

Zauważmy, że nie było tutaj wzmianki o Familo. Dlaczego? Użyłem tutaj pewnego psychologicznego sposobu na zainteresowanie potencjalnego partnera w biznesie. Od dawna wiadomo, że najbardziej ciekawi nas to o czym mało wiemy, co jest okryte tajemnicą. Dlatego opisując w kilku słowach naszą ofertę pozwoliłem na to aby ta osoba sama mogła się zastanawiać co to za firma, jaki produkt sprzedaje, ile można zarobić? Dzięki temu zabiegowi być może zwiększymy ciekawość i zainteresowanie naszą propozycją.
Oczywiście możemy powiedzieć, że chodzi o Familo, jednak możemy w tym momencie spotkać coś dla nas w tym momencie niechcianego. A mianowicie słowa typu: "A, Familo, no nie wiem, słyszałam, że to nie jest dobra firma" Lub inne tego typu zdania. Chodzi o to, że ktoś może natrafił na osobę, która wiecznie wszystko krytykuję i przejął od niej tą negatywną opinię. Oczywiście naszym zadaniem jest to sprostować, tylko jak wcześniej mówiliśmy nie mamy na to czasu i  w tym momencie jesteśmy w kropce i nasza rozmowa może ulec niepowodzeniu. 

Kolejna ważna kwestia to wartość informacji, które przekazujemy. Musimy wiedzieć, które informacje są najważniejsze i istotne, które mogą zainteresować rozmówce. Dlatego tak jak w przykładzie- krótko, zwięźle i na temat. 
Oczywiście każda rozmowa ma swój indywidualny tok i nie uda nam się wszystkiego zaplanować, ale od tego jak zaczniemy dużo zależy.


Przypadek nr:2.
Osoba nic nie słyszała o firmach typu MLM, ale wiemy, że chciałaby zarobić.
W takiej sytuacji również nie mamy czasu aby tłumaczyć na czym polega marketing sieciowy, więc musimy się ograniczyć do istotnych faktów, np.:

"Mam dla Ciebie ciekawą propozycje współpracy, dzięki której można zarobić dodatkowe pieniądze. Sam zajmuję się tym od pewnego czasu i jestem bardzo zadowolony. Teraz bardzo się śpieszę, ale myślę, że możemy się umówić na kawę i o tym porozmawiać. Nie chcę teraz zagłębiać się w szczegóły bo można by o tym długo opowiadać, a niestety nie mam czasu. Co powiesz na czwartek? ".

W tej krótkiej wypowiedzi, jest jeszcze mniej szczegółów, ale tak jak wcześniej pisałem naszym celem jest poinformować i zainteresować daną osobę, aby na spotkaniu wszystko dokładnie i na spokojnie wytłumaczyć. 

Przypadek nr:3.
Nie wiemy czy osoba szuka dodatkowego źródła dochodów, ale wiemy, że zna systemy MLM.
Taka sytuacja jest najtrudniejsza dla nas i musimy tutaj uważać co mówimy. Nie wiemy, jakie odczucia o MLM ma nasz rozmówca. Może był zapisany do firmy, gdzie produkt był bardzo drogi i spotkał się z niepowodzeniem, dlatego teraz uważa, że ten system jest bezwartościowy. Cała nasze przekonywanie o tym, że w tej firmie jest inaczej odbije się jak od ściany. Oczywiście, może być zupełnie odwrotnie, a nasza propozycja spotka się z entuzjastycznym podejściem. 
Nasza wypowiedź może wyglądać tak:

"Chciałbym się z Tobą umówić na spotkanie, bo mam pewną propozycję. Jeżeli dobrze pamiętam to wiesz na czym polega marketing sieciowy. Mam zamiar opowiedzieć Ci o nowej firmie, która mi się bardzo spodobała Nie wiem jakie jest Twoje do tego podejście, ale proszę Cię o niezobowiązującą rozmowę. Myślę, że ta oferta będzie dla Ciebie atrakcyjna."

W pierwszym zdaniu zaznaczyłem, że mam dla niego ofertę, którą chcę omówić dopiero na spotkaniu. Jeżeli ta osoba zna marketing sieciowy może domyśleć się o co chodzi, dlatego najlepiej jest od razu powiedzieć o czym będziemy rozmawiać na spotkaniu. Napisałem, że chcę opowiedzieć o nowej firmie. To może od razu odeprzeć ataki typu, pewnie to to samo w czym już byłem, albo słyszałem kiedyś. Jeżeli coś jest nowe, to może ma rzeczy, o których nie słyszeliśmy. W ten sposób rozmówca może się bardziej zainteresować co to za firma. Mówić, że mi się podoba, zaznaczamy, iż już jesteśmy w tym jakiś czas i nie namawiamy do czegoś, czego nie znamy i nie sprawdziliśmy. To wzbudza zaufanie.
Poprzez powiedzenie, że rozmowa będzie niezobowiązująca, od razu dajemy rozmówcy wolną wolę, nie musi się bać, że będziemy na niego naciskać. Ma poczucie większego komfortu. Natomiast ostatnie zdanie jakby odnosi się do jego podświadomości. Mówimy, że oferta będzie dla niego atrakcyjna. W ten sposób odpowiednio nastawiamy do przyszłej rozmowy.

Ważny wniosek:
Jeżeli mamy mało czasu lub chcemy tylko umówić się na spotkanie, to nie próbujmy w skrócie wszystkiego opisać. Możemy w ten sposób wprowadzić rozmówcę w błąd, poprzez jakieś niedopowiedzenia. Możemy zapomnieć o ważnym szczególe, którego brak może zniechęcić. Nie każdy lubi nowości i zmiany, i żeby temu zaufać musi to dokładnie zrozumieć, a żeby to zrozumieć należy mu to dokładnie wytłumaczyć.


Na dziś już kończę, ale napiszę jeszcze kilka innych postów o sposobach rozmowy na temat Familo.

Jeżeli macie własne techniki rozmów, lub nie zgadzacie się  z tym co napisałem, napiszcie w komentarzach. Będzie to dla wszystkich bardzo pomocne. Tego typu porady dotyczą nie tylko Familo, ale także innych firm opartych o MLM. 



13 komentarzy: